הפניה שלנו אל היצרנים ספקים ויבואנים יפעל תחילה ע”פ סדר ההרשמה במערכת ורק לאחר מכן ע”פ קריטריונים נוספים.
כמו כן, הרישום כאן הוא חסוי ביותר ולא ייחשף לשום גורם אחר.// הסטארט-אפ נמצא בשלבי הקמה ובתהליך בניית התשתיות.
הרשמה לקהילת הכלכלה המבוזרת
יצרנים / ספקים / יבואנים
רישום עבור יצרנים, ספקים ויבואנים של מוצרי מזון וצריכה (CPG) מכל הסוגים והגדלים לשם שיווק והפצה ארצית ו/או מקומית.
להרבה אנשים הקמת מיזם בסדר גודל כזה נראה כמעט בלתי אפשרית, המורכבות, העלויות, היחסים עם עשרות ומאות גורמים, השיווק, הלקוחות ועוד כהנה וכהנה. זה קורה משום שמקור החשיבה הוא מהיבטים מוכרים, בצורה שזה נעשה כיום ברור שזה בלתי אפשרי, אבל, שילוב טכנולוגי חדשני עם מודל מבוזר משנה לחלוטין את התמונה. נגדיר זאת אחרת, הברירה היחידה ליצרנים וספקים לעקוף את דומיננטיות של רשתות השיווק הוא רק דרך האונליין, ורק דרך רשת גדולה ומבוזרת עם סניפים מקומיים. איך עושים זאת באופן כלכלי ומהיר זה בדיוק מה שאנחנו מציעים בזבנג שופ. חשוב לציין, כל שילוב מערכתי ותלותי בקיים, או אפילו הקמת רשת ריכוזית בבעלות ספק או יצרן גדול כזה או אחר, לא יביא בשורה ממשית לעולם ולא יצליח ליצור היקפי מסחר משמעותיים. בארץ רשתות השיווק הגדולות נחשבות דומיננטיות, אבל יש לזכור שגודלם יחסי לשוק ישראלי קטן ביחס לעולם, המודל שלהם הוא מקומי ולא יכול להתרחב למדינות נוספות. יחד עם זאת, ליצרנים וספקים יש בעיה, כדי להשתחרר מהלחץ הסמוי במכירה עוקפת קמעונאים חייב להיות להם ביטחון שהערוץ העוקף יהיה גדול מספיק לתת מענה רציני וכמותי, מכאן ההכרח למיזם חוצה גבולות.
לכן כמו כל סטארט-אפ אחר, החזון, הוא הבסיס לפעולה. בזבנג שופ הוא נשען על העובדה ששום קמעונאי, גדול ככל שיהיה, גם אם יצליח לפרוס מחדש את מערך ההפצה, כך שיהיה יעודי לאונליין, הצעת הערך הסופית שלו לצרכן לא תהיה מהפכנית או משמעותית מעבר לנוחות שבמשלוחים. עד כה, לא בלט מודל אשר הצליח לכבוש את העולם בגזרת האונליין למוצרי מזון וצריכה, כולל אמזון, וואלמארט ואוקידו באנגליה. נכון לכתיבת שורות אלו, גם אף סטארט-אפ אחר לא הצליח להראות צמיחה מהירה או הצעת ערך ייחודית. המסקנה “היהירה” שלנו היא, שגם אם הקמעונאים ממש רוצים הם לא יכולים. זה לא רק עניין של משאבים או גודל המותג, אלא של מסוגלות “סקלבילית” פרקטית וכדאיות כלכלית, גם לוגיסטית וגם שיווקית בגזרת האונליין ובשילוב האופליין במקביל. בנוסף, הצעת הערך לצרכן תפגע ותיתפס כפחותה לאלטרנטיבות חדשניות שיוצגו ע”י קונספט מהפכני. המודל הקמעונאי ורשתות השיווק הם ריכוזיים, מיושנים ולא אפקטיביים לעידן החדש והדיגיטלי. למעשה, די דומה למה שקרה לאורך השנים עם חברות, בתחומים שונים, כמו קודאק (צילום בפילים), בלוקבסטר (השכרת וידאו), סירס (Sears) האגדית ואחרים.
מבחינת היצרנים, הספקים והיבואנים במצב הנוכחי הסכנה היא מוחשית. אם בעבר רשתות השיווק היוו גורם מקשר לצרכן, כיום גורם זה הופך למתחרה שלא ניתן לעוקפו משום הצורך התלותי במענה השיווקי שהוא מספק. זה התחיל עם ביטול כוחם המסחרי של החקלאים בפירות וירקות וממשיך בהחלשה מגמתית מתמשכת גם מול היצרנים הגדולים ביותר כמו יונילוור, קוקה קולה ואחרים. בהתחשב בנתונים של חלק מרשתות השיווק באירופה למשל, רואים שאחוז המכירות במותג הפרטי קרוב ל 90% ולכן הכיוון הוא ברור. רשתות השיווק ברחבי העולם לא יטיבו את יחסי הסחר שלהם מול היצרנים והספקים , אלה להפך, הם מעצימים את המותג הפרטי וגם נכנסים ליצור, יבוא וסיטונאות מזון , רחוק מאוד מהכיוון של מערך מבוזר.
המעבר לאונליין היא הזדמנות יוצאת דופן לעקוף ולשבש לחלוטין את הקמעונאים ורשתות השיווק השולטים ב מעל ל 95% אחוז מהשוק, בראיה של 20-10 שנים קדימה אנו לא רואים כל הצדקה לקיומם של מכירות דרך תיווך, אלא שימוש בתשתיות ישירות לצרכן שנותנות מענה חדשני בקטגוריות שאינם קיימות בקמעונאות המסורתיות. היתרון שאנו מביאים הוא לא רק לוגיסטי ולא רק מערך שהוא נטו מבוזר המעניק תשתיות, אלא גם זריז ומהיר (יחסית) בעל יכולת פריסה בינלאומית ולא רק ארצית. אנו רותמים את כוחם של ההמונים, בעלי רצון עסקי לבסס עצמם כלכלית. בדיוק כשם שזה נעשה במודלים אחרים של הכלכלה השיתופית Airbnb / Uber ואחרים, אך בדרך הייחודית רק לזבנג שופ במטרה לחולל סטנדרט חדש בתעשייה, גם ובעיקר, בהצעת הערך הסופית לצרכנים.
אנו מודעים לאתגרים שלפנינו, בין היתר, שרק מערך הפצה גדול במיוחד ויכולת להתמודד עם כמויות עצומות, הוא בעל חוזק משמעותי לתת מענה רציני ליצרנים וספקים מול הקמעונאים המסורתיים. וכמובן מודעים לעלויות הנדרשות לקמעונאים המסורתיים בהקמת תשתיות חדשות ומשם, בעצם, באה גדולתנו. היכולת להקים מערך בינלאומי בפריסה ארצית, ללא הצורך בהשקעות אדירות וגם כלכליים, עם מסוגלות תפעולית ושיווקית היא הבסיס לחזון קיומנו. היתרון שלצידנו, בדומה לקונספט של Airbnb / Uber, הוא בתכנון, חיבור ותיאום הוליסטי באמצעים דיגיטליים בין יצרנים/ספקים עצמאיים בינם ובין עצמם, ובין יחידות תפעול קיימים כגון משאיות בקווי אספקה אל סניפי הליקוט והפצה המיועדים. הקונספט פועל בתעשיות מתחדשות, המלונאות והסעות-שירות, וייושם בהצלחה גם במערך ההפצה של מוצרי מזון וצריכה.
קרא עוד…
אז מה עושים? שלב ראשון נרשמים:
אנו מזמינים אתכם להירשם ולהצטרף לקהילת הכלכלה השיתופית ומבוזרת
הצטרפות לרשימת תפוצה מאפשרת יצירת קשר ישיר וקבלת עדכונים שוטפים לאורך התפתחות המיזם.
פרנק האברד
"הדרך הבטוחה להכפיל את כספך היא לקפל אותו באמצע ולשים אותו בכיס."
"השוק משתנה, העולם משתנה ומה שהצליח אתמול, לא בהכרח יצליח מחר"
<i class="fab fa-facebook" aria-hidden="true"></i> שיתוף ב facebook
Facebook
<i class="fab fa-whatsapp" aria-hidden="true"></i> שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
<i class="fab fa-twitter" aria-hidden="true"></i> שיתוף ב twitter
Twitter
<i class="fas fa-envelope" aria-hidden="true"></i> שיתוף ב email
Email
<i class="fab fa-linkedin" aria-hidden="true"></i> שיתוף ב linkedin
LinkedIn