הרשמה לקהילת הכלכלה המבוזרת
ארגונים קהילתיים, עמותות ומתנדבים
מידע זה עבור ארגונים קהילתיים, עמותות ומתנדבים המעוניינים לקדם מיזם זה ולתרום מזמנם ומכישוריהם:
שנים רבות זועקים החקלאים על העוולות המסחריות אל מול הקמעונאים ורשתות השיווק, בשנת 2012 חווינו את אחת ההפגנות הגדולות של אזרחי ישראל בגין יוקר המחיה… כמעט בכל יום מאז, המדיה התקשורתית מפרסמת כתבות בנושא או בתוכנית טלוויזיה כאלו ואחרות. חוקים חוקקו במטרה להוזיל את מחירי המזון, מענקים של רשות החדשנות פוזרו למקומות הלא נכונים, ארגונים חברתיים לחצו ודרשו אך המצב לא השתנה, אלא להפך. בשנת 2018 דיווחו רשתות השיווק על רווחי שיא כל הזמנים בעוד שבמקביל מספר החקלאים והיצרנים הקטנים צומצמו ב 75% (!) ממספרם בעשור של שנות ה-90′. בנוסף, אנו צפויים לגל התייקרות חצוף שמוכיח את האבסורד ואת אוזלת היד המשוועת של כל העוסקים בדבר. המסקנה היא חד משמעית: ללא כוח מסחרי משמעותי שיקום מנגד שום דבר לא יעזור!
הצורך בפתרון הוביל להרבה יוזמות של מכירות ישירות, אך כולם כשלו. אף אחד מהם לא הצליח להגיע לנפחים גדולים במיוחד, אף אחד לא הצליח ליצור מציאות אחרת וזאת משום, שלדעתנו, כל הניסיונות היו “מבפנים” או במילים אחרות חלקיים. הדינמיקה העסקית “במגרש המשחקים” של הקמעונאים לא מסוגלת לאפשר שינויים משמעותיים, כוחות השוק חזקים מידי. אלא מה, “מגרש המשחקים” משתנה, עוברים לשחק במגרש אחר, מגרש עם חוקים אחרים לגמרי, “מגרש משחקים” חדשני שלשחקנים הותיקים אין סיכוי להתעצם בו.
שימו לב, אבני היסוד של כל עסק עלי-אדמות הוא: (1) ידיעה + רצון (של הלקוח לרכוש מאותו העסק), (2) אספקת המוצר (3) ותוצאה, שזה בעצם… (1) שיווק (2) לוגיסטיקה (3) והצעת הערך. האונליין אולי נתפס בעיני רבים כעוד שיפור בשירות אבל בעינינו, אם עושים את זה נכון, זהו למעשה “מגרש משחקים חדש” שמשנה את כל ההיבטים שהכרנו עד כה. הבעיה של קמעונאי המזון הוא לא רק לוגיסטית ושיווקית אלה מבנית, הם יעודיים למכירה פרונטלית והצעת הערך שהם מציעים היא התוצאה של יעוד זה. המעבר לאונליין אינו רק עניין של שיפור בשירות כמו שהוא מוצג כיום, אלא בפוטנציאל לשלב קטגוריות חדשות בהצעת הערך, כאלו שאינם אפשריים בשילוב של הקמעונאים המסורתיים עם המעבר לאונליין. מה גם שנאמנות הרכישה היא אינה לקמעונאי אלא למוצר, הלקוח שיושב בבית או במשרד בקלות יכול לזפזפ בין אתרים ולרכוש היכן שטוב לו.
לאורך השנים קמו הרבה איגודים ועמותות התומכים בשינויי תנאי הסחר אך זה עדין לא מספיק. יחד עם אסטרטגיה ייחודית צריך גם מוטיבציה כלכלית שמטיבה עם כולם. מעבר לרצון הטוב והתרומה החברתית המיזם שלנו מתבסס בעיקר על הרווחה הכלכלית והפוטנציאל העסקי לכל אחד בקהילה המבוזרת: היצרנים, העובדים והלקוחות. הכלל הגורף הוא שהמיזם חייב להיות כלכלי, רווחי ומשתלם לאורך כל הדרך וגם בסיכון מינימלי והדרגתי.
אז מה עושים? שלב ראשון נרשמים:
אנו מזמינים אתכם להירשם ולהצטרף לקהילת הכלכלה השיתופית ומבוזרת
הצטרפות לרשימת תפוצה מאפשרת יצירת קשר ישיר וקבלת עדכונים שוטפים לאורך התפתחות המיזם.
פרנק האברד
"הדרך הבטוחה להכפיל את כספך היא לקפל אותו באמצע ולשים אותו בכיס."
"השוק משתנה, העולם משתנה ומה שהצליח אתמול, לא בהכרח יצליח מחר"
הפניה שלנו אל הארגונים קהילתיים, עמותות ומתנדבים יפעל תחילה ע”פ סדר ההרשמה במערכת ורק לאחר מכן ע”פ קריטריונים נוספים.
כמו כן, הרישום כאן הוא חסוי ביותר ולא ייחשף לשום גורם אחר.// הסטארט-אפ נמצא בשלבי הקמה ובתהליך בניית התשתיות.